Återigen har Kavlis medarbetare fått nominera och rösta på olika humanitära organisationer som de vill ge pengar. Varje medarbetares röst har varit värd över 8 000 kr och idag, den
7 december, presenterar vi resultatet.
Det inte många vet är att när du köper något gott från Kavli gör du samtidigt en god gärning. Allt överskott från Kavlis verksamhet går till Kavlifonden, som äger Kavli och som stöttar humanitära projekt, forskning och kultur. Kavlifondens bidrag gör stor skillnad. Bara i år har 83 miljoner beviljats i utdelning från fonden till projekt i Sverige och världen.
- Vi är ett unikt företag. Kavlifonden som äger Kavli-gruppen har som enda syfte att göra gott i världen. Med hjälp av våra produkter och varumärken försöker vi helt enkelt göra världen lite bättre, säger Gerhard Bley, VD på Kavli Sverige.
I Sverige fördelas pengarna som följande:
Trygga barnen 501 683 kr
Min stora dag 334 455 k
Make a Change 273 645 kr
Sjöräddningen 228 037 kr
Giving People 182 430 kr
[[ RichText template tag ngremotemedia is not configured ]]
Förmer information, vänligen kontakta:
Jessica Sehlin, HR- och kommunikationsdirektör O. Kavli AB, tel. 08-727 05 02, jessica.sehlin@kavli.se. Följ oss gärna på https://www.facebook.com/KavliSE/
O. Kavli AB omsätter 900 miljoner SEK och har ca 225 anställda i Sverige. Tillverkning sker vid anläggningarna i Älvsjö, Eslöv, Åbo. O. Kavli AB marknadsför varumärkena Kavli, Eriks såser och dressingar, Johnny’s®, Hultbergs®, Västerviks senap®, Bärry®, Skyr®™ Isländsk yoghurt, Tigers yoghurt, Bollnäsfil, Perstorp ättika, Planti®, Druvan® och Lyckans Ost.
Vi är en del av Kavli Group som omsätter ca 3,2 miljarder SEK och finns i Norge, Finland, Sverige och England. Kavli Group ägs av en stiftelse med syfte att verksamhetens överskott ska gå till välgörande ändamål. Under 2016 delades 75 miljoner kronor ut från fonden.